לקוחות יקרים. האתר סגור לרגל שיפוצים עד להודעה חדשה. איתכם הסליחה!

 

טיפים לרכישה נכונה של סירים


כהרגלנו באתר הבית להלן מספר המלצות שיעזרו לכם ברכישת סירים:

  1. התאימו את כמות הסירים לצרכי הבישול שלכם
    סירים תופסים נפח רב בארון המטבח. ברוב הבתים משתמשים במספר מצומצם של סירים שנפחם מתאים לכמות הבישול המשפחתית ואילו מספר לא מבוטל של סירים נערם כאבן שאין לה הופכין. בואו נודה על האמת: בכל זמן נתון אנחנו מעמידים לכל היותר ארבעה סירי בישול ואפילו זאת רק היעילים שבינינו. בדרך כלל אחת הלהבות תפוסה ע"י מחבת טיגון או קלחת מה שאומר ששלושה סירים מספיקים לאדם הממוצע.
  2. התאימו את נפח הסירים לצרכי הבישול שלכם
    למשפחה ממוצעת (זוג הורים, בן בת וכלב) שלא אוכלת את אותו תבשיל כל השבוע אין צורך בסירים שנפחם עולה על 10 ליטרים. הסירים הפופולאריים והשמישים ברוב המטבחים נעים בין 2.5 ליטר (סיר קטנטן לרטבים או חימום מנה אחת) ועד 8 ליטר. הסירים שנפחם עולה על 10 ליטרים מתאימים לכמויות גדולות יחסית של אוכל או בישול של ארוחה שלמה באותו סיר לדוגמא: חמין ותבשלי קדירה.
  3. העדיפו סירים ומחבתות נירוסטה (stainless steel) לבישול בשרים אדומים, דגים או בשר עוף וזאת משום שסירי הנירוסטה משחימים את הבשר והעוף באופן אסטטי ומושלם לעומת סירים המצופים בציפויים שונים. אמנם החיסרון בסירים מנירוסטה הוא הקושי היחסי בניקוי. אולם ניתן לפתור זאת ע"י השרייה במים בסיום הבישול (בזמן שהסיר חם) או במים חמים וסבון כלים ההופך את פעולת הניקוי למהירה וקלה מאד. סירים מנירוסטה הם חזקים ועמידים לאורך שנים, אינם מתעקמים, אינם מתבלים ותמיד נראים טוב. בחרו סירים או מחבתות נירוסטה בעלות יותר משכבה אחת. בסיס הסירים יהיה עבה יותר והחום יתפשט בסיר בצורה אחידה ומהירה יחסית. בדקו שהמחבת או הסיר עמיד בתנור בטמפרטורות של עד 180°C או 250°C כולל הידיות. כך תוכלו להשתמש בסירים גם בתנור.
  4. בחירת סירים ומחבתות עם חומר ציפוי Nonstick
    שימוש בסירים מצופים (למשל טפלון) מסייעים לשחרר את התבשיל ולנקות את הסיר או המחבת ביתר קלות. מצויין להכנת חביתות, בלינצ'סים ושאר מאכלים בטיגון קל (לא בשמן עמוק). זהו פריט שימושי ואף הכרחי בכל מטבח. בדקו שהציפוי הינו מסוג "דופון" ( (Dupont האיכותי שהינו בעל העמידות הטובה ביותר גם בפני שריטות.
  5. הרגישו בנוח עם הסיר
    אחזו, מששו, העריכו את כובדו של הסיר ביחד עם הבישול, בדקו האם גובהו מתאים גם לאחסון במקרר והאם הוא אסטטי מספיק כדי להניחו על שולחן האוכל

בהצלחה!

לחזרה לקטגורית סירים הקליקו כאן

 

אתר הבית בע"מ, פתח תקווה, הרב עוזיאל 10, טלפון: 03-9772080 פקס: 03-9730242

 

| מתנות מקוריות | שטיחים | מתנות יום הולדת | סיר לחץארונות בגדים | כלי בישול ואפיה למטבח | אמבטיות 
צור קשר | תקנון

קידום ע"י: אופטיוויז קידום אתרים