לקוחות יקרים. האתר סגור לרגל שיפוצים עד להודעה חדשה. איתכם הסליחה!

 

חדר השינה - מבט בעיניים פקוחות

כבר מזמן לא מקום לשינה בלבד.

אז מה יכול להפוך את חדר השינה שלך מחדר סטנדרטי, שלא לומר משעמם, למקום מעוצב ומסגנון, מקום שמשרה אוירה נעימה וחמימה, בכל שעות היום והלילה?

ללא ספק, אין זו המיטה או הארון דווקא שבבחירתם השקענו את מיטב כספכם וזמנכם. הסוד טמון באביזרים המשלימים, כמו תמונה שמדמה חלון אל שדות פרחוניים או מדף עץ עם פיתוחים ויקטוריאניים ועליו נר רומנטי או שטיח שאגי מלטף בדיוק בצבע שמתאים למיטה. אין ספק, בחירת הפריטים המשלימים היא חלק חשוב ומשמעותי בתהליך העיצובי ובתוצאה הנראית לעין.

בדיוק כפי שכאשר אנו קונים בגדים חדשים אנו מתאימים להם גם פריטים משלימים כמו תכשיטים, שעון, עניבה, צעיף, תיק כובע וכן הלאה, בעיצוב החדרים אין הדבר שונה כלל ועיקר.

כפרי, ויקטוריאני ואולי בכלל רטרו מודרני?

לפני שניגש לעיצוב חדר כלשהו עלינו להחליט מהו ה"נושא" העיצובי או השפה העיצובית שאנו רוצים להשיג? האם זהו עיצוב מודרני, קלאסי, רומנטי, שקט ובהיר או רועש וצבעוני? הסתכלו במגאזינים ובספרי עיצוב ובחרו את הסגנון שמושך אתכם יותר מכל. רק לאחר מכן חפשו את הפריטים שייצרו עבורכם את אותו סגנון. תוכלו לחפש באינטרנט ובחנויות שידת צד, שולחן איפור, וילון, תמונת קיר, מנורה, נרות, מדפי ספרים, ארגז מצעים או כל העולה על דעתכם אשר תצטרכו ותוכלו להשתמש בהם ואשר תואם את הסגנון שבחרתם. התייחסו באופן מיוחד לנושא הצבע. מהו צבע הקירות? הרצפה? אילו פריטים ישתלבו בצבעים הקיימים?

לעיתים קרובות תגלו שמספיק סידור החדר מחדש כדי לתת לו מראה שונה. לעיתים הזזת מספר רהיטים או פריטים משלימים עלול לשנות את התוצאה ובעיקר להעניק לנו תחושה חדשה ומרעננת.

קצת סדר ואתם מסודרים

לצד מיטת השינה יש לרוב שידה, או שולחן צד ועליהם בעירבוביה מונחים חפצים שונים. ספרים שקראנו, משקפיים, טלפון, ניירת ששכחנו, תמונה, מנורת לילה ועוד. רצוי להתאים את גודל השידה או המדף לצרכים שלנו. אם ברשותכם מספר רב של פריטים וחפצים היוצרים מראה עמוס מדיי, נסו לרכז את הפריטים בקבוצות ולא בתפזורת. קבוצות שעובדות טוב יותר הן קבוצות אי זוגיות (3, 5 פריטים בקבוצה). לדוגמא על גבי שידת הלילה שלכם תוכלו לשים לצד מנורת הלילה גם מסגרת עם תמונה וגם אגרטל קטן ובכך ליצור קבוצה קטנה ונחמדה העובדת יחד. תוכלו ליצור קבוצות עם חפצים בגבהים שונים כל עוד שהטקסטורות או הצבעים הינם דומים. זכרו שמקומות עמוסים מדיי קוראים לכם "להתפטר" מחפצים מיותרים או לאחסן אותם במקום מתאים.

אם יש מקום - ניתן להכניס לחדר השינה כוננית מעוצבת ועליה להעמיד את הספרים – עפ"י גובהם. במדף העליון ניתן להניח נרות, תמונות משפחתיות (זוכרים? 1, 3 או 5 חפצים). כך גם תפחיתו עומס משידת הלילה. עוד מומלץ לשים בחדרי השינה ארונות הזזה מעוצבים קומפקטיים ודקורטיביים המשלבים מראה ומשלימים את עיצובו של החלל.

תליית תמונות או קישוטי קיר בחדר השינה היא דרך מצוינת להפוך קירות משעממים למלאי חיים. העניין הוא, שרוב האנשים נוהגים לתלות את התמונות גבוה מדיי מה שנותן להן מראה מוזר כאילו הן אינן קשורות לשום דבר. חוק האצבע לגבי תליית תמונות אומר שמרכז התמונה צריך להיות בגובה העיניים. תמונה שנתלית מעל מיטת השינה צריכה להתלות במרחק של 15-20 ס"מ מעל משענת הראש. כמו כן בהחלט ניתן לתלות תמונות בעלות צורה שונה, מסגרת מעוגלת ומרובעת למשל, כל זמן שהן מיושרות אחת עם השנייה ובעלות התאמה צבעונית.

אור לגויים... ומה איתכם?

כל העולם עודע שתאורה היא המפתח לאווירה בחדר. באמצעות התאורה תוכלו ליצור מצבים שונים לחלוטין. תאורה עדינה תתאים לאותם רגעים רומנטיים. צרו אותה באמצעות מנורת לילה, נרות או אור מעומעם. אך בוודאי תרצו גם אור מלא על מנת להתארגן ליציאה מהבית. פזרו את האור בחדר באמצעות מספר גופי תאורה ולאו דווקא אור מרכזי אחד. אבזרו תמונה בנורה בעלת אור ממוקד (ספוט) כך תצרו נקודת אור מעניינת בחדר. היו יצירתיים וצרו בעצמכם מנורה במראה עתיק ע"י שימוש בפרנזים, בדים, צבע וחרוזים היכולים להפוך כל מנורה ישנה לחדשה.

על שטיחים, כריות ומראות ממקומות אחרים

שטיחים מגדירים חללים ומחברים בין חפצים. שטיח מתחת לרהיט יוצר מראה חמים. צירוף של מספר רהיטים מעל שטיח (שולחן וכיסאות לדוגמא) מאחד את הפריטים לכדי קבוצה אחת.

השתמשו בכריות נוי רבות מעל כיסוי המיטה. הכריות כשלעצמן יכולות לתת "מכת" צבע נפלאה לחדר. גוונו את הגודל והגוון של הכריות. שילוב של כריות נוי צבעוניות ווילון תואם יכול להחיות כל חדר.

ומה עם מראה? המראה מגדילה כל חלל ויוצרת אשליית מרחב חדשה. מסגרו מראה במסגרת מיוחדת ברוחב המיטה ובגובה מטר ותלו אותה בקיר שמאחורי המיטה במקום ראש המיטה ותגלו שינוי מדהים! היות וחדר השינה הוא לרוב גם חדר ההתארגנות שלנו תוספת של מראה היא גם עניין שימושי. תוכלו לבחור מראה עומדת שהיא רהיט בפני עצמה אם יש לכם פינה או קיר ריקים מחפצים. לצד המראה העמידו כיסא בעל אופי דומה שעליו תוכלו להניח בגדים לאוורור וגם הוא כשלעצמו ביחד עם המראה מגדירים פינה מקסימה, דאגו שבהשתקפות במראה יופיע חפץ שאתם אוהבים ושנותן אופי, צבע או טאץ' מיוחד לחדר.

ספא כבר אמרנו?

טוב, לא לכולנו יש ג'קוזי בחדר או אפילו מקלחת צמודה אבל נוכל לשוות לחדר שלנו תחושה של ספא. בחרו מדף בגובה שולחן ורוקנו אותו מחפצים, ניתן להשתמש גם בשידות הצד, או בשולחן צד אם ישנו בחדר. הניחו 3 קערות זכוכית שקופות או סלסילות עץ, האחת מלאה בסבונים ריחניים, השנייה מכילה שמנים ריחניים למסאז' והשלישית - מגבות קטנטנות מגולגלות. רכשו שני חלוקי רחצה זהים לכם ולבן/בת זוגכם ותלו אותם על קולב אותו תתלו על וו במרכז הקיר. הדליקו שני נרות לצד המיטה ופזרו ריח נעים בחדר. כעת הזמינו את בן/בת זוגכם לערב קסום הכולל עיסוי לאור נרות... למשקיענים שביננו: השתוללו עם הרעיון, קנו מצעים סקסיים, בקבוק יין טוב וגבינות, פרחים באגרטל, שימו מוסיקת רקע מתאימה, ואפילו מתנה קטנה לאיש/ה שאנחנו כל כך אוהבים.

 

אתר הבית בע"מ, פתח תקווה, הרב עוזיאל 10, טלפון: 03-9772080 פקס: 03-9730242

 

| מתנות מקוריות | שטיחים | מתנות יום הולדת | סיר לחץארונות בגדים | כלי בישול ואפיה למטבח | אמבטיות 
צור קשר | תקנון

קידום ע"י: אופטיוויז קידום אתרים